Bralni trening je metoda oziroma nad-standardni program šole, ki je zasnovan po načelih strokovnjakov. Cilj bralnega treninga je osvajanje tehnike hitrega branja in tehnike razumevanja. V mesecu novembru so učenci preverjeni v tehniki hitrega branja pri svetovalni delavki, kasneje pa sledi vmesno in zaključno testiranje. Bralni trening se izvaja vsak dan v tednu in ga vključimo na urnik. Učence spremlja njihov bralni prijatelj GARFIELD, ki jim pušča sporočila o tem, kako vestni, hitri in dosledni so pri branju in pri domačih nalogah. Učenci so večinoma  motivirani, medtem, ko je izvajanje bralnega treninga delo, ki je zelo pomembno. Trud, ki ga otroci vložijo v izboljševanje tehnike branja in razumevanja, je namen in cilj. Bralni trening traja 4 do 6 tednov, odvisno od generacije otrok in predznanja oziroma osvojitve tehnike branja. Učiteljica 3. razreda in svetovalna delavka se izmenjujeta pri izvajanju bralnega treninga ves čas. Ob koncu otroci prejmejo tudi povratno informacijo o napredku in delu, staršem pa ponudimo anketni vprašalnik, kjer evalvirajo delo, zadovoljstvo in podajo svoje mnenje.

 

Branje je prekletstvo otroštva, vendar je skoraj edina dejavnost, ki jo najdemo za otroke. Otrok nima posebne želje, da bi izpolnil v uporabi mučilne naprave, toda spremenite branje v sredstvo užitka, pa mu ga kmalu ne boste mogli več preprečiti. Ljudje na veliko razpravljajo o tem, kako bi našli najboljši način, da otroka naučijo brati. Izumljajo »bureaux« in kartice, otroške vrtce spreminjajo v tiskarne. Kakšna škoda ! Obstaja način, ki je boljši od vseh naštetih, ki pa ga običajno vsi spregledajo – to je želja po učenju. Prebuditi to željo v svojem učencu in končajte z »bureaux«. Primerna je vsaka metoda.Prebuditi zanimanje, to je gonilna sila, ki nas popelje daleč in varno.”

(Jean – Jacques Rousseau, Emile )

 

Navedeni citat je v svoji knjigi Čudežno potovanje uporabil tudi francoski romanopisec Daniel Pennac. Njegova knjiga bi morala biti molitvenik za učitelje in starše. V njej avtor govori predvsem o ljubezni do branja in svari pred dogmo »moraš brati.«

 

Branje naj bo tista aktivnost,

ki nas budi, ki nam odpira oči,

ki aktivira svet, stimulira našega duha

in domišljijo, širi vizije, kajti to je prvo in daleč najpomembnejše,

branje, ki rojeva, izpolnjuje,

žlahtni in oplaja naše srečanje z jezikom, v kakršnikoli obliki ali formi.

Ampak z jezikom, ki zahteva od nas uporabo najbolj kompleksnih znanj in spretnosti, do katerih se je človek dokopal: interpretacija teh abstraktnih znakov, ki jim pravimo pisani jezik. (Chambers)

 

Način, kako naši otroci stopajo v svet pisane besede, pomembno vpliva na njihov čustveni odnos do vsakega šolskega dela. Prvi uspehi ali neuspehi lahko oblikujejo odnos do knjig. Zato ni vseeno, ali je naša šola »branju prijazna ali neprijazna«. Branje je še vedno, kljub najrazličnejšim sodobnim medijem, ki nas obkrožajo, eden odločilnih dejavnikov otrokove uspešnosti v šoli.

GRADIVO_-_BT.doc

 

Pripravila: Andreja Ninković, spec.

(Skupno 404 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost