ŠPORTNI DAN – TEK PODNEBNE SOLIDARNOSTI (5.5.2017)
POTEK ŠPORTNEGA DNE:
- do 7.30 prihod v šolo
- 1. ura: delo po učilnicah z razredniki (pogovor o tematiki, navodila za potek športnega dne, športno obnašanje), malica
- 2. ura: zbor na stadionu v športni opremi, ogrevanje (mlajši z razredničarkami, starejši samostojno)
- 3. – 5. ura: tek/hoja, risanje na majice, športne igre po izbiri (nogomet na travi in igrišču, hokej, odbojka, badminton,…)
- po zaključku razglasitev rezultatov in podelitev diplom najbolj vztrajnim
O TEMATIKI – TEK PODNEBNE SOLIDARNOSTI
V okviru dneva Zemlje Karitas že šesto leto organizira »Tek podnebne solidarnosti« in tudi letos se je tudi naša šola odločila za sodelovanje, kjer učenci tečejo v solidarnosti do ljudi v Afriki, ki jih posledice globalnih podnebnih sprememb najbolj prizadenejo. S pretečenimi kilometri po vsej Sloveniji se gradijo krogi solidarnosti okoli Zemlje. Le-ta je bil sklenjen že petkrat.
Vsak učenec naj izbere specifičen (osebni) namen za kaj bo tekel. Učenci tečejo v znamenje solidarnosti:
– do tistih, ki zaradi posledic podnebnih sprememb nimajo dovolj pitne vode ali hrane;
– do tistih, ki prehodijo kilometre daleč, da oskrbijo z vodo svoje družine;
– do vseh, ki so jih prizadele podnebne spremembe;
– do tistih, ki so jih prizadele naravne katastrofe;
– do tistih, ki zaradi posledic podnebnih sprememb na morejo hoditi v šolo.
Učenci specifičen namen teka narišejo na majico, ki jo imajo kasneje za spomin. Naredili bodo že veliko, če se bodo začeli spraševati in razmišljati o ljudeh v državah, ki jih posledice podnebnih sprememb najbolj prizadenejo. Veliko se lahko že spremeni, če to ozavestimo, se tega zavedamo in o tem razmišljamo. Tečejo lahko v solidarnosti do teh ljudi, lahko med tekom mislijo nanje, na koncu pa jim posvetijo svoje kilometre. Učenci svojo solidarnost lahko nadgradijo z neko odločitvijo, dejanji v vsakdanjem življenju, ki bodo konkretno vplivala na ljudi, katerim so tek namenili. Če bo učenec tekel v solidarnosti do otrok, ki trpijo zaradi podnebnih sprememb, lahko svoj tek nadgradi z odločitvijo, da bo poskušal v 1 letu zmanjšati svoj negativni vpliv na podnebne spremembe. Pazi, koliko vode bo porabil pri tuširanju, da bo ugašal vse elektronske naprave (jih ne pušča v stanju pripravljenosti) ali poskuša čim bolj uporabljati javni prevoz, kolo ali pa hoditi peš (npr. za otroke v Afriki, ki vsak dan hodijo po več ur peš po vodo ali pa v šolo).
NAVODILA ZA UČENCE
- učenci tečejo in hodijo za dober namen, zato je najbolj pomembno da vztrajajo čim dlje
- učenci bodo štartali z zamikom glede na razred
- učenci, ki čakajo na štart, čakajo na tribuni in vzpodbujajo tiste, ki že tečejo (pazijo, da ne motijo na progi)
- po vsakem krogu upočasnijo tempo pred lijakom, kjer bodo učitelji oziroma učenci(4-5) na majico označevali število krogov
- po končanem teku učenci preštejejo število krogov in rezultat povedo učitelju, da zapiše v razpredelnico (krog je dolg 400m)
- po končanem teku na svojo majico z barvami za tkanine narišejo motiv za tek podnebne solidarnosti
- ko majico porišejo, odidejo na izbrano igrišče, kjer nadaljujejo s športnimi igrami
- na koncu sledi podelitev diplom najbolj vztrajnim in razglasitev razrednih rezultatov ter rezultata celotne šole
Pripravili: Asja Omersu, prof. in Tanja Lekić, prof.